Friday, April 23, 2010

alat pemadam api dan budak kantoi

memandangkan rumah aku adalah kuarters klinik desa,rumah aku bersambung dengan klinik..
aku selalu gak la lepak klinik ma aku nie...
benda faveret aku slalu main adalah mesin penimbang,stereoskop,dan picagari..
dalam klinik tu jugak ada alat pemadam api kecil jenis debu(foam)..

bermulalah cerita pada suatu petang(after waktu kerja)..
aku jalan2 keliling rumah..men gali2 tanah,panjat pokok ubi ngan cari ladybird..
masa tu ada tetamu datang..
aku da bosan sgt..aku p la masuk dalam klinik..pintu bilik rawatan kunci..tapi aku tahu mana ma aku simpan kunci tu..(atas suis kipas)..aku bukak pintu bilik klinik tu..
aku nampak la alat pemadam api ni..
saje gatal tangan,,aku test..
aku tarik picu die pastu tekan pedal die...maka dengan automatiknya keluar la isinya...
putih je debu tu keluar..penuh dalam klinik..memandangkan rumah aku bersambung ngan klinik,,bahagian atas alang ada lubang2 udara,,maka kantoi la..asap debu masuk dalam umah aku..
apa lagi berlari la ma ,papa n tetamu pi tengok what happen...
by the way,sebelum tu aku da melarikan diri..sempat aku kunci pintu balik dan simpan kunci kat tempat asal..
aku pun terus sembunyi dengan memanjat jendela dan buat2 tidur dalam bilik..
dan aku terus tertidur.

pada malam nya..aku buat bodoh jer..
buat2 xbersalah..
after makan malam..biasanya ma aku akan ajar hafal sifir..
masa tu ma aku tanya ttg kejadian ptg td..
aku dgn jahat tak mengaku..
ma aku pown ckp jgn menipu sbb tak baik..
die ade bukti..masa tu hanya aku da ma aku je..
papa ngah tgk tv..
die cakap ada kesan tapak kaki budak kecik...(logik la sebab debu,,so mmg akan tggl kesan tapak kaki)..n then masa aku tidur ada debu pemadam api kat kaki aku...kantoi...
aku pon mengaku la..
aku cakap tak sengaja..
ma aku cakap ok..len kali jgn buat lagi..
die malas nak besarkan citer,,biasa la budak kecik..ada niat mahu mencuba..
hoho...itulah alkisah kekantoian aku..

No comments:

Post a Comment